Friday, June 26, 2015

[DAY 16] - The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge!

 

 

TheSW-Logo-Clear

 

Assalamualaikum...

 

Aduh aduh sayanggg makin nak dekat dengan tarikh acara Vendeur Festival, makin busy pulak akuuu.. Lets hope semua baju aku siap on time ! Supaya ade lah stok nak dijual semasa acara tu nanti ! Hahaa… Kena gaduh lebih sikit dengan tailor ni ! Okay jom kembali ke jalan yang benar.. mari sambung next topic untuk The Single Woman’s 30-Day Blogging Challenge! ni ha… entah berapa puluh entry dah aku miss ni..

 

16)   If you planted a time capsule right now of your life to be opened in 20 years, what would be in it?

 

Hmmmm…. ini pun buat aku berfikir panjang ni… agak-agak apa yang aku nak abadikan untuk dikenang / buka kembali selepas 20 tahun ya ?

 

IMGL0832

 

Kalau perlu aku tanam kapsul masa, aku akan tanam KENANGAN SEMASA DIRI AKU HIDUP SUSAH. Ya.. aku akan tanam semuanya dalam kapsul masa tu.. bagaimana masa tu seorang pun takde di sisi kau, melainkan mak ayah kau. Bagaimana masa tu kau rasa kau selangkah lagi ke arah putus asa. Masa tu kau rasa tak berguna sangat sangat. Semua tu aku akan tanam.

 

Selepas 20 tahun, akan aku buka kapsul masa ni, dan pandang balik ke belakang. Ingat balik semuanya, agar aku sentiasa ingat asal usul, siapa diri aku dan walaupun masa depan tu nanti, MUNGKIN aku berada di atas, aku nak ingat balik macam mana payah aku bermula. How hard life has treated me. Semua yang Allah tentukan, aku akur.. Semoga ada hikmah di sebalik semuanya.

 

 

 

XOXO,
Putewi Hensem

No comments :