Thursday, September 27, 2012

Mushaf Al-Burhan Edisi Wanita–Tajwid

 

Assalamualaikum…

 

Sudah lumrah wanita menyukai barang-barang yang cantik, terutamanya yang mempunyai pilihan warna. Dan kini golongan wanita semua boleh memiliki naskhah yang comel dan cantik ini.

 

P1018503

Mushaf Al-Burhan Edisi Wanita – Tajwid berwarna pink milik aku. Saiz kecilnya yang comel memudahkan aku membawa naskhah al-Quran ini ke mana-mana aku pergi. Janji kita jaga elok-elok, pegangnya, letaknya..

 

P1018510

 

P1018511

 

Dalam naskhak Mushaf Al-Burhan ni, antara ciri yang aku suka ialah dalam naskhak ni, dia dah highlightkan tajwid yang penting, dan penjelasan di bawah ayat-ayat tersebut. Jadi secara tak langsung kita boleh melatih diri membaca al-Quran dengan tajwid yang betul.

 

P1018513

Naskhah ni juga ada terjemahan ayat-ayat al-Quran. Jadi, di samping melatih diri membaca dengan tajwid, kita juga boleh menghayati maksud-maksud ayat al-Quran.

 

TAJWID & TERJEMAHAN
-Al Quran dan terjemah 30 Juz lengkap.
-744 muka surat berwarna dengan frame bunga.

- Indeks ayat-ayat tentang wanita dalam Al-Quran
- Hadith Arba'in Nisaaiyyah
- 40 nasihat dari Rasullulah buat wanita melalui hadith yg sahih
- 40 Hadits tentang wanita (Arba'in Nisaaiyyah) .
-20 Sejarah wanita yang disebut dalam Al Quran.
- Tips Kecantikan Wanita mengikut sunnah Rasullulah
Al Quran quantum wanita.
-Carta tentang ibadah rawatib wanita.
-Carta tentang ibadah nafilah wanita.
-Carta tentang wanita yg haram dinikahi
-Indeks ayat-ayat tentang wanita dalam Al-Quran.
-Fiqih ibadah wanita.
-Agenda Muslimah khatam Al quran.
-Gelar wanita dalam Islam.
-Kisah tentang wanita pertama dan utama dalam lintasan sejarah Islam seperti Siti Khadijah r.a., Siti Aishah r.a., Ummu Salamah, dan ramai lagi..

 

 

P1018516

 

cats

 

Inginkan naskhah ini? Jom beli di sini :

https://www.facebook.com/AlQuranUntukWanita

7 comments :

Cik Wani said...

wani pun ada jugak al quran serupa..cantik dan tajwid yang dihighlightkan memang sangat membantu alhamdulillah :)

comeliness_zaty said...

one day i'll buy this too..now nak habeskan dulu tafsir quran yg bese dulu :)

shu said...

cantiknya! nk beli warna purple..

Ezy Chiaki said...

saye dh beli satu!
kaler pink jgk..
hehe

Makbed said...

MEnarik ni. Berniat nak beli satu.

echasuzrin said...

uihh, menarik2...

Mieyna said...

sy pun dh beli :)