Monday, July 23, 2012

KENAPA PEREMPUAN NAMPAK CANTIK BERTUDUNG?

 

Assalamualaikum… Bismillahirrahmanirrahim.. ♥

 

Ini ada beberapa perkara yang aku saja nak share dengan kalian para pembaca dan juga peringatan kepada insan lemah dan tidak sempurna macam aku. Sentiasalah kita mencari peluang untuk perbaiki diri, dan untuk men-solehahkan diri, terutamanya di bulan Ramadhan ini..

 

KENAPA PEREMPUAN NAMPAK CANTIK BERTUDUNG???

 

hijabSumber : Google


1. Sebab dia nak tutup aurat..


2. Sebab dia nak jaga maruah..


3. Sebab dia cantik..


4. Sebab dia taknak tunjuk kecantikan dia..


5. Sebab dia seorang yang pandai..


5. Sebab dia anak solehah..


6. Sebab dia dengar cakap mama ayah dia..


7. Sebab dia hormat dekat orang lain..


8. Sebab takut bila dia tak pakai tudung nanti orang tgk dia cantik.. Pastu ada niat yg tak baik.


9. Sebab taknak diminati ramai sangat lelaki..


10. Sebab taknak menyusahkan orang lain..

 

5366234377_c2abbc9226_zSumber : Google

 

11. Sebab nanti dia dapat pahala..


12. Sebab dapat menghindari maksiat..


13. Sebab supaya dpt jadi contoh pada perempuan lain..


14. Sebab supaya lelaki yg beriman je yg suka dia..


15. Sebab dia dengar suruhan nabi...


16. Sebab rambut perempuan adalah mahkota baginya..


17. Sebab dapat mengurangkan nafsu lelaki..


18. Sebab patuh pada suami..


19. Sebab dia taknak rambut dia ditarik, digantung dgn bara2 api dan dibakar dgn dasyat kat akhirat kelak.


20. Sebab... Ermmm, kalau ikutkan memang banyak sebabnya.. Tak terkira.

 

 


Banyak lagi sebab-sebab wanita diwajibkan menutup aurat. Jangan memakai tudung semata-mata, tapi wajiblah kita MENUTUP AURAT. Aku bukan ber-blog lagaknya seperti orang alim. Sebab aku tak alimlah aku share kepada kalian, juga buat peringatan untuk diri sendiri.

 

Nak berubah itu baik, bertambah baik dan mulia jika berniat melakukan perubahan kerana Allah SWT. Jika niat kita kerana Allah SWT, dengan hati yang ikhlas, inshaAllah Allah akan bantu kita dalam perjalanan itu. Namun dugaan pasti ada, demi memastikan iman dan kesabaran kita teguh di dalam diri..

 

Sempenan Ramadhan yang mulia ini, aku berharap lebih ramai yang berhijrah kerana Allah SWT. Aku jugak berharap aku dapat perbaiki diri dalam pelbagai aspek. Sama-samalah kita mencari keredhaanNYA inshaAllah…

 

 

Sign PNG NisaKay

8 comments :

Atiqah Wadiah said...

InsyaALLAH..sama2 kita perbaiki diri kita :)

NAL said...

setuju sangat..jadi, buat semua wanita diluar sana, bertudung la kerana yang tertutup itu lebih indah.

Nazrul Ashraff said...

konklusi dia. memang banyak la hikmah dia. haha.

Nurmujahidah Ismail said...

tq sgt sudi ingatkn muja kenpa muja bertudung,,

Maya Lisa said...

ALHAMDULILLAH, SAMA SAMALAH KITA BERUBAH YE :)

geroboKecil said...

agree..

jom tgk tudung menarik kat sini

http://gerobokecik.blogspot.com/

nabila azmi said...

=)....suke entry ni

Anonymous said...

assalamualaikum..betul apa yang nisa tulis.tutup aurat bukan sekadar tutup atau balut(bermaksud ketat) rambut,juga leher,dada,sebahagian lengan dan bahagian lain yang mungkin boleh meransang nafsu lelaki.juga tak boleh tabarruj yakni berhias.pakaian warna-warni juga dibimbangi boleh menarik perhatian. "wanita solehah tak suka memandang dan dipandang"