Sunday, August 21, 2011

CBM – Tiz Zaqyah jadi geisha

 

Hello hello kopi ke milo???

 

CIK BEDAH MAMARAZZI

Yeah CIK BEDAH MAMARAZZI a.k.a. CBM kembali menyibuk lagi ye! Apa ada di antara uolls yang tak kenal CBM? Memang nak kena! Hohohoo!!! Kalau korang nak kenal siapa CBM, SILA KLIK SINI.

 

Hohooo hari ni CBM nak share dengan uolls berita yang CBM baca okayh! Diri ni tengah dok khusyuk membaca berita retis-retis tanah air di website Berita Harian Online, lantas mata CBM ni tertarik pulak nak baca artikel pasal Tiz Zaqyah jadi geisha!

 

295366_219853774728800_151227471591431_569216_4351269_n

Hamboi kemain kau ye mekap geisha habis! So betullah Tiz Zaqyah jadi geisha nih???? Hohooo..

 

Kalau uolls nak tahu, Tiz Zaqyah memang jadi geisha!! Tapi lakonan aje laaa. Hohohooo…. Tiz bakal membawakan watak “mak ayam besar” yang bernama Ai Ling dalam telefilem Geisha Melayu Terakhir (GMT) oleh syarikat Cube Film Sdn Bhd.

 

Haaa kemain kau ye Tiz sekarang dah bawak watak antagonis! Wah wahh.. sebelum ni orang kenal Tiz dengan watak muslimah menerusi drama Nur Kasih. Haa CBM dok tertanya-tanya laa macam mana laa Tiz bawak watak jahat eyh???

 

pix_gal0

Ehhh Scha Al-Yahya (dua dari kanan) pon berlakon dalam Geisha Melayu Terakhir? Wahhh menarik! Yang baju biru tu pulak macam muka Ayu Raudhah pon ade??? Hohoo memang CBM tak sabar nak tengok telefilem ni yang bakal disiarkan Aidilfitri ni di Astro Ria.

 

scha dalamgeishamelayuterakhir1

 

SINOPSIS GEISHA MELAYU TERAKHIR :

GMT berlatarkan zaman penaklukan Jepun pada awal 1940-an mengisahkan Suraya yang baru kematian ayahnya, terpaksa bekerja dengan pihak Jepun untuk menyara kehidupan keluarganya. Suraya dibawa bekerja di sebuah kelab geisha di Tanah Melayu yang diketuai geisha berbangsa cina, Ai Ling. Di, situ Suraya turut berkenalan dengan geisha bernama Mei. Di kelab geisha itu juga, Suraya mula jatuh cinta dengan seorang askar Jepun bernama Ichiro.

Keadaan menjadi buruk apabila sekumpulan askar Jepun mati dibom Malayan People's Anti-Japanese (MPAJA). Jeneral Shiro mengerah penculikan adik perempuan Suraya supaya dia dapat membuka rahsia siapa membocorkan maklumat kepada MPAJA mengenai markas Jepun.

(sumber sinopsis : Berita Harian Online)

 

tiz dan scha dalam geishamelayuterakhir

So uolls melekat la ye depan TV tunggu telefilem ni disiarkan. CBM pon tak sabar ye nak tengok macam mana telefilem yang berlatarkan zaman jepun dulu-dulu. Hohooo… Okelah.. CBM dah penat membebel. Daaaa….

 

 

sign CBM

21 comments :

MisS HoNeY said...

waa..mst best.mau tgk!!!!

Mizz ErMa said...

cam best aje..xsabar nk tgk..hehe

imah-jpc :) said...

kenapa tak kak nisa jadi geisha ? HAHA xD jokejoke

cik Beskod said...

amboi kemain lagi ye CBM.. huhu rumah xde astro ler huhu

Khumaera Ismail aka Habibi Hamid said...

alamak..takde astro.huhu~

beLLa said...

whoa! ade citer baru la. cambest je ^^

msredcheesecake said...

Betul ke melayu ada geisha? Yang pakai baju jepun tu. Mak ayam mmg ada....hheee

miss usse said...

tak saba nak tnggu cter neh..:)

AnithAthirah said...

CBM , cool name :)

Lyeanna Wana said...

wah wah ! wajib tgk nih !

zulhilmi.tempoyak said...

tp kn... gaya kn..
ad mcm taiko jugak la..hihi

Ain SSB said...

Jelesnya siapa yang dapat tengok! England ni for sure la takde Astro :(

saharinasaharudin said...

nak tgk jgk :)

fiezra said...

wow2!hot u :) i like it damn muck oke! :)

nurul diana said...

wallla !! x sabau nk tengokk , hee :)

Izzah | zulkifli said...

tak saba lah nak tgk!.. =P

Sentap Blogger ! said...

trailer dier cam best jer...
tgk kat facebook fanpage drama ni... tapi syg kat astro..LOL

KiN said...

mak aih...lg suke tiz pegg watak nur..

liya alia said...

sesuai la tiz jadi geisha.. muka dah macam cina.. macam syiok la citer ni... boleh tengok la nanti

Ibnumusa El-Muhammady said...

wa... dah jadi wartawan hiburan skang. Melangkah setapak lagi.

mish ftin said...

wah..gitu....stacy x der skali ker...jahat budak jahat~~~