Friday, March 11, 2011

GEMPA BUMI DI JEPUN. Tsunami menghampiri Malaysia??

 

TERKEJUT SANGAT BILA BUKA FACEBOOK, NAMPAK MESEJ MACAM NI DI POST DI MERATA-RATA…

Tsunami Alert for New Zealand, the Philippines, Indonesia, Papua New Guinea, Hawaii, and others. Waves expected over the next few hours, caused by 8.9 earthquake in Japan.

Tsunami dengan kekuatan 8.9 magnitude teruk melanda Jepun. Indonesia, Filipina dan Malaysia diberi amaran kemungkinan Tsunami. Tsunami dijangka sampai ke Malaysia dan Singapore bermula 6.30 petang ini.

 

Dan, video ni aku dapat dari Youtube…

 

 

MasyaAllah.. malapetaka menimpa lagi. Kita di Malaysia sama-samalah berdoa keselamatan mereka di sana..

Mengenai perihal tsunami yang bakal sampai ke Malaysia dalam pukul 6.30 petang tu, aku tak tahu pulak detailnya.. Ye lah, Jepun pun dalam Asia sama macam negara kita jugak kan.. So, mungkin akibat dari gempa bumi tu menyebabkan tsunami kini sedang menghampiri negara-negara sekitar.

SUBHANALLAH… semoga kita semua selamat, sama-samalah berdoa…

 

 

sign NISA

21 comments :

Mr.SteAltH said...

dah macam2 org kata ni. bila terbaca cuak lah pulak. 15 minit lg? *gulp* insyaALLAh, yakin xde pape :)

~Bee-La~ said...

Masya ALLAH...

toyolkiut said...

betul tu..
kt terengganu ni polis dh jaga2, xde sape d benar hampiri pantai..
umah TK pun dkt ngn pantai ni..
kecoh dh time ni..
ujan mendung lak tu..
seriau je rasa..

saya budak baru belajar.... said...

astaghfirullahhalazim.....moga2 tsunami x melanda ngr kite n jiran..amin..

~Kirin Selama Perak~ said...

sama kita doakan keselamatan umat islam semua !

Anis Aryna Shamsuddin said...

tak0tnyeee.. kat cni p0wn ujan.. risau bt0l.. harap2 tade pape y b'laku.. amin.

twinkle twinkle said...

minta2 dijauhkan :)

Syafiq Rosli said...

huhu..takut kan..

faa rosli sulaiman said...

takut weh...da laa angah duk tepi pantai...

Nizam said...

sama-sama kita doakannya...

Azza Firza said...

nauzubilah, kesian tengok, mintak dijauhkan daripada kita semua, walau apa jua sekalipun, azza turut bimbang, orang yang azza sayangi pun ada berada di sana, osaka, harap mama azza dalam keadaan sihat sejahtera, aminn


doakan mama azza yea :')

Bella Ayub said...

ya Allah..
ngerinyaaaaa..
semoga rakyat malaysia di jauhkan daripada malapetaka ini.. amin

wan farah said...

jum pakat2 kita berdoa supaya malaysia xdilanda tsunami lg sklai..=)

- NJ - said...

Sama-sama kita doakan semoga kita dilindungi oleh-Nya. Insya-ALLAH

Sam Tasha said...

hope tak sampai kat m'sia kan?
amin :)

yad'z said...

amaran tsunami dah sampai kat semenanjung n sabah sarawak.. dierang diletakkan dalam jaga2.. sabah dah lepas dari amaran.. semenanjung pon mungkin selmat.. insya allah.. sama2 lah kita doa..

ecah said...

teringat dulu time2 tsunami kat aceh..jgnlah jd mcm dulu kt malaysia..

Tarikh Keputusan SPM 2010 | 23 March 2011

Azreen Zunairah said...

insyaallah x da apa2 kan..doa lah banyak2..Aminn

Azreen Zunairah said...

insyaallah x da apa2 kan..doa lah banyak2..Aminn

... said...

as salam..
OH..cuma tsunami..
moga umat Islam semuanya selamat hendak-Nya..
AMEEN..

kalau Malaysia kena dulu? tempiasnya akan kena pada sabah dan sarawak dulu.
wallahu'alam.

sembil9n said...

mlm kejadian mmg pantai...air melimpah... ombak besar.. tp bkn tsunami.... insha-allah ok