Tuesday, December 21, 2010

In A Relationship? Komitmen?

Maaf dah lewat lewat macam ni aku memilih untuk menaip entry berkaitan “in a relationship” pulak dah. Bukan buang tebiat, bukan meroyan. Sekadar berkongsi pendapat.

 

DSC_0358 edited

KOMITMEN

  • Komitmen tu penting dan besar maknanya dalam sesuatu relationship.
  • Kalau benar si dia sayang pada anda, kalau benar anda adalah orang yang si dia sangat sangat ambil berat, kenapa si dia masih takut takut untuk memberi komitmen?
  • Kalau pun perasaan masing masing sudah di lafaz, tapi kesediaan dalam komitmen untuk beralih ke peringkat in a relationship tu adalah bukti penting bahawa si dia menganggap serius akan keakraban kalian berdua.

 

IN A RELATIONSHIP

  • Bukan untuk menunjuk atau membangga. Tapi dengan adanya status “in a relationship” itu menjadi ikatan untuk kalian sentiasa ingat bahawa kalian sudah bersedia untuk menerima kekurangan / kelebihan masing masing.
  • Kalau bergaduh pun, kerana adanya status “in a relationship” tu buat kita berfikir sejenak sebelum senang senang melafazkan putus hubungan.
  • Kalau tiada komitmen antara kalian berdua, sejauh mana pun intim / teman tapi mesra kalian itu, anda akan patah hati bila si dia satu hari nanti akan bertemu dengan seseorang yang mungkin lebih baik dari anda.

 

DSC_0359 blog

Heartbreaker. Jaga jaga. Sekarang banyak heartbreaker. I’ve met once. Yes he broke me apart. But I was strong enough to get over a damn man like him. How shame I feel when I remembered what I thought what we had before. Boooo!!!

COMMITMENT is not just a word. It need to be shown, it need to be proved. And commitment only comes to men that really love someone and willing to show others his feelings towards his lover.

P/s : Ayat ayat madah bukan tiru dari mana mana majalah. Ayat ini lahir dari hati. Terima kasih. (Segala yang ditulis hanya personal opinion.)

 

Bye bye.

27 comments :

Syed Hilmi Syed Yahya said...

betul2...sy sokong...komitmen bende yg paling penting dlm sesuatu hubungan....klau x kometmen,hancur,,,hehe

Syiela O-lala said...

i LIKE this entry. and i felt this way too :)

Nisa A. said...

@Syed Hilmi Syed Yahya

kalau hubungan sekadar suka2 mmg cepat aje putus d tgh jalan kan.
itu gunanya komitmen utk kekalkan hbgn~

Nisa A. said...

@Syiela O-lala

hehe
thanks for liking this entry :)

JUJUE MOHD RAZIN said...

like like like
entry yg mantap :)

Nisa A. said...

@JUJUE MOHD RAZIN

hehe
thankss
:D

esyam said...

plg penting keihklasan dn kejujuran, brcinta utk ms dpn bkn utk suka2 or nafsu :)

INCHIK PIPI PAU PANAS said...

Intimacy+commitment+passion=consumatelove...

kalau ada 3 perkara ni baru dipanggil cinta sejati.

Yong Sofea said...

LIKE! :)
komitmen memang nombor satu.

hifazphat said...

hye dear. Cik Hifaz dah tag u kat Contest Cik Hifaz. Jom join! ^_^


Klik sini ye:
Jom Join! Contest Into The Mirror

Nisa A. said...

@esyam

betul
tu..
:D
sokong!!!

Nisa A. said...

@INCHIK PIPI PAU PANAS

yeaaa betul..
tp bukan senang nak cari cinta sejati kan
:)

Nisa A. said...

@Yong Sofea

yes dear
:)

Nisa A. said...

@hifazphat

thanks
for tagging me
:)

lynda said...

betul tu sys..

Anisa Hang Tuah said...

komitmen(:

-telordibasuh- said...

wa hehe telor dari dulu f*****g to relationship hehehe

Nisa A. said...

@lynda

hehe~
kan kan
:)

Nisa A. said...

@Anisa Hang Tuah

kalau betul dah syg mesti bersedia utk bg komitmen kan??
:)

Nisa A. said...

@-telordibasuh-

haaa???
ape tu??????
hehe~

dak tecik ! said...

sys nisa..ske3..tp ap pndpt k.nisa bg studnt like me..da lyk ke bcntan cintun..hehe..

Nisa A. said...

@dak tecik !

tengok umur jugak. hehe
akak pon dulu ade jugak cnta2 monyet wahaha~
tp bagilah masa pd diri sendiri utk kenalpasti betul ke kita perlukan cinta?
kalau pandai bahagi masa utk diri sndri, untuk study dan utk si dia, so apa salahnya. janji byk sabar.
sebab relationship tak x selalunya indah.

mizahhussein said...

suke entry nie . :) i agree with you .

Nisa A. said...

@mizahhussein

hehehe
thanks ^^

✿ milly molly ✿ said...

same opinion ! sangat setuju dear

but sometimes kena terime yg guy and girl are totally different. dats why they need to saling melengkapi :)

Nisa A. said...

@✿ milly molly ✿


hehe yup.. saling melengkapi.
so sweet :)

sakinah_tarmizi said...

huhu...betul2..