Monday, November 15, 2010

Tak Sangka

"There are persons who actually dislikes people around them and what they see only mistakes and wrong things of others. And these kind of persons will only seek for those people around them when they need something or for the sake of themselves."


Kadang kadang aku buat juga seperti perkara di atas. Sebab kita manusia.
Dan jangan kita kutuk sana kutuk sini, sebab lambat laun kita akan buat juga perkara yang sama. Malu tak?

Kadang kadang kita nak pilih apa yang terbaik aje untuk kita tanpa kita fikir apa yang kita buat tu kadang kala salah dan menyakitkan hati semua orang.
Dan jangan kita fikir kita lah yang paling bagus, paling baik, paling hebat.. sesungguhnya Yang Maha Esa adalah yang paling agung.

Kadang kadang kita alpa seketika, terlalu seronok dengan dunia.
Kita fikir kita hebat kerana apa yang kita buat semua menjadi dan itu sebenarnya Tuhan belum tunjuk apa apa.
Dan jangan kita terlalu gembira dengan apa kita apa, sesungguhnya Tuhan Maha Mengetahui.


Kecewa :
  • Selama ni aku tanggung semuanya, aku redha apa pun yang terjadi.
  • Tapi alhamdulillah Allah tolong aku, tunjuk kan aku apa yang harus aku buat.
  • Dan aku bersyukur kerana semua tu sikit pun tak jejaskan aku, malah bagi aku semangat nak teruskan perjuangan aku.
  • Maha Kuasa Allah, banyak perkara yang semakin lama semakin terbuka di depan mata aku dan aku tak sangka.
  • Apa yang dah berlaku, aku redha. 
  • Aku redha dengan ikhlas.