Wednesday, November 10, 2010

HATI

 

DSC_0019

 

BAB 1 : Ambil Hati

  • Saya tak rasa saya pandai sangat ambil hati orang.. in fact, I don’t even know how to!
  • Tapi kalau ada orang kata saya pandai ambil hati, saya sangat sangat bersyukur. Bersyukur bila tahu yang ada juga orang yang menganggap kita sebagai seseorang, bukan sesuatu.
  • Dan saya tak minta orang semua ambil hati saya aje.
  • Cukuplah kalian mengetahui bahawa aku juga punya hati dan perasaan. Dan aku perempuan.

 

IMG_5227

BAB 2 : Perasaan

  • Saya suka berkawan, bak kata pepatah kan.. berkawan biar seribu, berkasih biar satu.
  • Jangan cepat buat spekulasi jika anda belum cukup mengenal siapa saya.
  • You can see that I have many male friends. But, please take note that once I fall for someone, my heart will be very loyal and willing to endure any challenges, even to those that might break it.
  • Aku tak kisah apa yang orang katakan mengenai aku, mereka ada mulut juga. Pendapat masing masing kan.
  • Dan jika apa yang aku dengar itu bukan perkara yang betul, aku diamkan sahaja. Itu dah masuk urusan kalian dengan Tuhan.

 

IMG_5257

BAB 3 : Pedulikan

  • Tiba-tiba jadi over sensitive. Patut ke tidak menjadi sensitif kepada yang remeh temeh? Atau perkara yang tidak sepatutnya?
  • Tak semua suka diri aku, dan aku juga bukan supergirl yang mampu puaskan hati semua orang.
  • Aku dah buat apa yang mampu, sehabis baik sebagai manusia. Tapi jangan anggap seperti aku tidak wujud. Terima kasih.
  • I might don’t have the right words to say to you, or can give good advice you make you happy, but I can be a good listener just to make you relieved. IF only you want me to.

 

 

bicara : maaf tiba tiba mood transform emosional begini.

10 comments :

♥..permysuri_hati..♥ said...

sokong nisa.. :)
jadi diri sendiri x perlu hipokrit..jgn terlalu pk kan hal org, hal kita perlu di dahulukan...

Nisa A. said...

permysuri :

huhu
kadang2 hati sendiri tak terjaga.
=.=

Qai said...

Lantak laaa orang nak kata apa janji kita yang bahagia....Kerana nak jaga hati orang Hati kita terluka so lebih baik kita jaga hati sndiri....xde laaa sakit sangatkan

P/S:Keep smiling no matter how bad the condition =)

Semut Hitam said...

Betol2..........Jadilah diri sendiri, jangan jadi kuda tua.. hehe.........

cik EPAL said...

nape ni? ada something heppend kat u ke?

Nisa A. said...

qai :

huhuu dah abes smile dah nih
btw
thanks :)

Nisa A. said...

semut hitam :

kannnn
:)

Nisa A. said...

cik epal :

huhuu
tu lah byk perkara yg jd
tu yg byk terasa tuh
=.=

NURUL AMYLIZ said...

must be something happened ni an? btw, sabar ye ;)


*babe,i like Bab 2 : point no.2
just like me ;)

Nisa A. said...

nurul amyliz :

hehe
byk sgt perkara yg berlaku~
ni kirenye summary lah untuk semua yg berlaku sepanjang beberapa bulan kebelakangan ni


thanks :)