Sunday, November 28, 2010

Day 15 – Something You Don’t Leave The House Without.

 

  • hmmmm… tajuk yang ini pon menarik..!! hehehee…
  • barang ape yang aku MESTI bawak bila keluar rumah?? hurmm?? barang hapeee???

 

1) KUNCI RUMAH

  • hahaa yang ini memang lah wajib kannn.. karang aku dah keluar macam mana  pulak aku nak masuk umah balik kan kan kan???
  • Kalau masa tu orang lain tak ada kat rumah??? Mau nye tido luar aku malam tuh! haha

 

2) PURSE

  • weh weh weh ini memang wajib bagi manusia sekalian alam kan kan??
  • dah la dalam purse tu segala galanya penting.. duit / IC / lesen / name card sesiapa yang penting dll.

 

3) HANDPHONE

  • sekarang ni aku tak tahu lah kenapa handphone menjadi optional untuk di bawa keluar bersama aku
  • mungkin sebab henset yang aku dah pakai dua tahun tuh dah rosak? haha!!

IMG_5478Wahai K850i, aku masih sayang kau tauuuu.. Kenapakah kau buat hal dengan aku di saat aku pokai?? Kalau aku tak pokai, aku takkan menyeksamu lebih lama, aku cari henset baru teros! ha ha~

 

4) BEDAK MUKA / BEDAK COMPACT, LIPSTICK & LIPBALM

  • alaaa tak kesah lah apa orang panggil. bagi aku ini benda wajib aku bawa setiap kaliiiii nak keluar rumah.
  • tiga benda alah ni mesti ada dalam handbag..! hehe kalau ada apa apa boleh la aku touch up sana sini kan
  • tak ade lah orang tengok muka aku pucat macam ponti-anak ajeeee. her her herr~

 

5) LOSYEN

  • her her herr bajet kulit sensitip arr tuh nak kena salut losyen aje setiap mase! haktuihhh!! haha
  • aku bukan apa. kulit aku lak memang jenis kering, so kalau pakai losyen takde lah kasar aje kan kan kan…
  • aku rajin pakai losyen ni sejak sejak aku kerja kedai makan lepas SPM dulu.. abes menggelupas tangan aku tak jaga nyahhh~

 

IMG_5104 EDITED 2

Ini lah handbag tak seberapa aku. he he hee.. dalam handbag ni lah aku duk sumbat semua barang yang aku ceritakan kat atas.

Kau jangan memain dengan beg aku nih, kalau malas bawak bag EOS Digital yang gabak tuh, aku sumbat DSLR masuk sekali dalam handbag! haha

Oke lahh.. dah habes cabaran ke 15..!! hehehe

p/s : kalau nak tahu dengan lebih lanjut apa yang aku buat ni, boleh refer di entry ini

 

 

bicara : banyak lagi sebenarnya. ahaks..

12 comments :

Fatin Suri said...

HAHA,sy pena trtinggal purse.gler kalut nk hidup mase time outing tu =)

Fakhrur Razi berkata said...

gahahaha
ak cuma bwk dompet n hp je
kdg2 dalam dompet pun boleh msukkan kunci =.="

eiysya zasya's said...

beg perempuan jarang tak penuh.. banyak sangat barang nak isi.. sebab tu kena beli beg besar gedabak.. haha~

IFA Athirah said...

sunglass x bawak?hehe

Wan Gerrard said...

wah banyak nyer bawa tu.hehehe
Gerrard bawak kunci, phone & dompet je. =P

Nisa A. said...

fatin suri :

hahah
sama lah
^^

Nisa A. said...

fakhrur razi :

ehhhe
laki senang
x payah bawak byk barang
^^

Nisa A. said...

eiysya :

hehe
yup2...
betul tu
:)

Nisa A. said...

ifa athirah :

hehe
jarang guna sunglass la dik :)

Nisa A. said...

wan gerrard :

heheh
beselah gurls suke bwk mcm2
:P

Qai said...

Bnyaknya barang....
Qai cuma bawak Hp,Dompet,Kunci Ngan PSP je setiap kali kluar......

Nisa A. said...

qai :


ouhhh
barang2 wajib ye
heheh
PSP??
wahh kuat main game ye?