Sunday, September 12, 2010

Istimewa Desa

  • KISAH ASAL : 9 September 2010
  • balik kampung.. itu dah semestinye bila tiba syawal kan kan
  • tahun ni aku mengambil keputusan untuk ikut mak merai hari raya pertama di kampung mak di Chenor
  • ya… sebut je Chenor, ramai tanya kat mana, kat Maran lah… ahh malas aku explain lebih lebih
  • kampung aku dalam hutan pun kampung aku ada sawah padi, ada kerbau lembu, ade suasana orang buat lemang dan rendang sendiri
  • hahaaa.. kau ada????????

 

IMG_1792

IMG_1797

ohhh ini api bukan untuk bakar lemang, hahaa~ 

IMG_1804

IMG_1794 

bila penat sampai tertidur dalam kereta, macam ni lah rupa nya bila dah bangun… hehee~

 

 

  • haa.. kau dapat bayangkan tak amcam mana suasan kampung aku????
  • malam raya sudah semestinya meriah dengan bunyi meriam meriam buluh nun jauh dari dalam hutan
  • ye lah mana ada orang main meriam di tempat terbuka kan kan kan….
  • belum cukup meriam??? yaaa.. tambah mercun lagi… hehe… kuat betol bunyi nya..
  • ye lah kalau main dalam hutan, then balikng jauh jauh tak cedera kan???
  • tapi dinasihatkan supaya JANGAN MAIN MERCUN lah ye.. kita tak tahu apa kan jadi.. lagipun, memang bahaya!!
  • oke.. itu aje lah kisah sehari sebelum raya…. bye…~

 

 

perasaan : aman

No comments :