Saturday, August 21, 2010

Petua di Bulan Ramadhan

  • panas betul cuaca sekarang kan?
  • maklumlah.. bulan Ramadhan kan
  • tu semua dugaan tuh…
  • haa… antara  masalah yang kita tak boleh lari masa bulan Ramadhan ni ialah… bibir kering + merekah!!
  • ohh no.. bagi lelaki mungkin biasa kot (ye lah kot)  tapi bagi perempuan pulak, mungkin sesuatu yang merisaukan
  • oh ye.. aku pun tak terlepas daripada masalah ni
  • Alhamdulillah sebelum ni aku jarang hadapi masalah bibir kering
  • tapi masuk je bulan Ramadhan, dengan kekurangan air dalam badan, bibir pun jadi kering
  • nak tahu tips elakkan bibir kering + merekah?? Lets cekidaut bebeh :

  1. Masa bersahur, banyak kan minum air suam supaya badan tak dehydrated, masa berbuka pun jangan lupa banyakkan minum air suam. Pendek kata hari hari pun rajinkan lah diri tu minum air suam ye…
  2. Sebelum tidur, sapu madu asli ke bibir dan biar semalaman. Jangan guna madu yang tak asli tau, sebab madu buatan ni dah dicampur gula, tak pasal pasal esok pagi bibir bengkak pulak dihurung semut! haaa…. kan dah dapat bibir bak Angelina Jolie auwww…
  3. Jangan lupa pakai lip balm oke…! hehe.. pakai yang takde perisa tau, kalau pakai yang perisa strawberry ke, blueberry ke… nanti terbatal pulak puasa sebab asyik jilat je bibir tu! hehe
petua petua ni mungkin dah biasa dengar.. ye lah aku pun amalkan petua ni kan. nak tahu lebih banyak lagi petua sila rajin rajin google or blogwalking ye :) hehee

ohhh ye aku rajin pakai lip balm jenama Vaseline. well, practically, its not a lip balm, it’s a petroleum jelly. But i can be used as lip balm to reduce lip dryness.
Snapshot_20100611_1 (2)
ohhh ye aku bukan lah jurucakap produk Vaseline, jauh sekali menjadi duta tak bertauliah produk ni. hehee.. i just want to share :)



perasaan : pengguna setia Vaselin :)

2 comments :

Anonymous said...

hee..gud job sis~!!:D

hidayah zulkefli. said...

saya pun pengguna setia vaseline! ...24jam dibawa bersama