Tuesday, August 10, 2010

Mimpi Itu Kadang-kadang Indah

  • indah ke? indah ke? kadang kadang mimpi aku sangatttt indah!
  • tapi korang dah baca entry aku sebelum ni kan?
  • indah ke namanye tuh? 
  • ohhh mimpi yang menyakitkan hati macam tu lah yang aku leh ingat
  • sebab realitinya tak semua mimpi kita mampu ingat bila kita bangun dari tidur, kan???
  • tapi macam yang aku cakap, yang ngeri tu lah yang lekat kat kepala kita
  • paling sakit, hati kita.... dah tak pasal pasal aku terjaga pukul 7 pagi dan meraung macam meroyan!
  • ohhh nasib aku baik, sebab roomate aku tiada di rumah pada waktu kejadian =_="

oke oke. maaf ye, maaf sangat sangat. aku pun sebenarnye dah penat nak taip entry emosi macam ni. tapi mana lagi aku nak luah kalau bukan pada blog picisan daku neh??
hmmm... "mencintai bukan untuk memiliki". i came acrossed this phrase so many times before. i guess it's TOO DIFFICULT for me to accept huh?
I always believe that when we're in love, God will test us with many things. Kalau kita berjaya bersabar insyaAllah orang itu lah jodoh kita.
Tapi ade jugak pasang surutnya kan. tak semua percintaan indah. kadang kadang ade kisah di mana kita rasa kita dah jumpa orang yang kita sayang, atau kita dah belajar menyayangi orang tersebut, tapi malangnya tak bertahan lama.
masa tu lah kita nak rasa sedih, sunyi, sakit hati, menderita sume ader lah! ade pulak kes yang kita ni je perasan lebih, tapi salah laki tu jugak sebab bagi harapan kan kan??
nak nak pulak kalau orang tu ade kat depan kita, dan kita dok tengok dia dengan orang lain, ha macam mana? pedih bhaiii.....~
tapi, kalau kita nak sedapkan hati kita, kita cakap, "Kalau dia boleh buat aku macam ni, so konfem dia akan buat girl tu menderita sama macam aku jugak! So chill bebeh, girl tu pun akan terima nasib macam aku, kena tinggal kontang kanting macam tu je. So, padan muka dia."

alamak, statement evil dowh! haha jahat nye aku. eh eh ni just nak sedapkan hati je kan. sebab ade orang pernah cakap kat aku : "Bila kita dah lalui sesuatu perkara tuh, kita dah tak heran bila kita jumpa balik kes kes macam tu."
oke meh aku ceramah sikit. maknanya, dalam situasi kita ditinggalkan, dan laki tu cari girl lain, kita jangan heran. sebab ape kah??????? sebab kita dah tahu perangai sial laki tu macam mana, so kita chill aje, sebab kita tahu girl tu pun akan kena tinggal kaw kaw macam kita dah kena, so masa tu kita dengan kejamnye gelak aje lah kan kan? haha ape kah evil nye daku ajar orang buat jahat ramadhan nih!!! haha

  • heeee... sebelum tuh nak seru semua meh kita ramai ramai muhasabah diri sempena ramadhan ni.
  • Tuhan Maha Besar, telah ditunjukkan pada aku kebenaran betul betul sebelum ramadhan! MASYA-ALLAH
  • betapa Tuhan menyayangi hamba-hambanya, dan sesungguhnya Dia tidak mahu kita terus hanyut
  • alhamdulillah, ramadhan akan mula esok
  • aku akan mula muhasabah diri, harap sangat aku boleh lepaskan diri dari perasaan ni, dari kesilapan yang pernah aku buat dulu
  • dan terima kasih kepada sesiapa yang berkenaan, insaf lah ye.
  • "If you can lie to her, certainly you can lie to me, and surely you will lie to the next too!!"





perasaan : menangis pun tak guna sebab air mata bukan sesuatu untuk dipeduli lagi.