Tuesday, June 1, 2010

Tak Kenal Maka Tak Cinta

jangan lah kita perkatakan perkara
sekiranya kita tidak mengetahui
dan jangan kita cepat benar berkeputusan
jika kita belum betul mengenali



  • betul kan. tengok gambar yg aku post
  • nampak begitu biasa, hidangan terlalu biasa
  • jangan kerana ia dijual di sebuah kampung
  • di bawah atap bangunan gerai kayu
  • meja kayu, kerusi plastik
  • tak macam kedai mewah ade aircond yg selalu kau jejak
  • walau hidangan nya tidak se-gah hidangan beralas pyrex
  • walau ia kelihatan terlalu kosong di anak mata kita
  • kita takkan pernah tahu kisah sebenar
  • andai kita belum mengenali, andai kita belum mengetahui


  • RASALAH! itu yang aku dapat katakan
  • jika ia tidak enak, masakan ia terkenal di daerah ku?
  • jika ia tidak bagus kenapa gerai usang ini menjadi tumpuan ramai?
  • bukti? nahhhh aku pernah menyaksikan sekumpulan anak muda dari ibu kota
  • datang menjejak kaki di bawah atap zink gerai ini
  • mencuba masakan terkenal di kampung
  • siap datang berkamera lensa besar
  • bagi mengabadikan kenangan


  • jangan mudah menilai
  • tidak semestinya makanan harga puluhan ringgit itu
  • tapi sedikit terhias dengan lada di atas pinggan putih itu
  • sedap dan yang penting, tradisional.
  • maaf, aku bukan orang kaya.
  • jadi aku bukan jenis makan di hotel atau di tempat high-class =)
  • kamu suka makan di hotel? tak mengapa, bapa kamu mampu =)







perasaan : makanan aku suka makan.

1 comment :

NU.YA.RA said...

sape kenyang mkn kat hotel...? dah la mknan sikit...stakat lekat kat celah gigi jerk..nmpak sedap mee tu..nyummy2