Sunday, May 16, 2010

Hari Cikgu

  • tahun ni umur aku 19, berada di universiti
  • maknanya aku dah tak sambut hari Cikgu a.k.a. Hari Guru macam dulu dulu
  • macam zaman sekolah, zaman muka poyo dan tak matang, zaman pakai tudung bulat ohhh no..!!!
  • kalau dulu masa sekolah rendah aku suka bagi kad atau bunga pada cikgu yang aku suke jek
  • dan kalau dulu, zaman sekolah menengah, aku bagi hadiah yang berupa cenderamata
  • haihhh ingat balik, kalau nak dekat hari cikgu,aku dengan kawan aku pakat keluar beli hadiah
  • best jek rasanya ha ha haaa.. Image (6)

Photo 0020

cikgu bahasa omputih & cikgu kira kira

 

  • aku memang tak banyak gambar dengan cikgu cikgu aku
  • gambar muka budak sekolah poyo yang aku upload kat atas tu pon masa sekolah menengah
  • ni pon aku korek korek dari folder dalam lappy aku nih…

Ucapan Hari Guru khas untuk mereka yang tersayang :

  • mak abah – cikgu kat rumah yang dah besarkan dan ajar aku banyak benda dalam hidup
  • cikgu cikgu sekolah rendah – yang faham dan tahan dengan perangai nakal dari budak bergelar “Mak Gangster” (thanks Puan Maznah utk gelaran nih)
  • cikgu cikgu sekolah menengah – cikgu yang bawak aku join bahas, debate, sajak dll.. dan untuk semua cikgu yang pernah atau tidak pernah mengajar saya

 

Dan untuk para pensayarah kesayangan di UNISEL (setakat ini) :

  • Sir Nazri Mohammad Yasin – Introduction to Mass Communication
  • Sir Farizan – Total Wellnes (kokurikulum)
  • Drs. Ridzwan – Teater (kokurikulum)
  • Sir Azrul Shah – Introduction to Electronic Media
  • Madam Norazian – Introduction to Sociology
  • Encik Shamsinor – Pengajian Malaysia
  • Miss Alice – Occupational English
  • Encik Raja Mohd Tariqi – Computer Information and Processing
  • Puan Uzaimah – Introduction to Psychology
  • Puan Siti Rafidah – Pengajian Islam
  • Miss Adlene bakal naik pangkat Puan – Visual Communication
  • Puan Gina & Sir Nazri – Digital Photo Communication
  • Sir Halmi – Reading, Thinking & Writing
  • Encik Hasni Meon – Human Communication

 

  • untuk orang orang yang telah tercatat namanya dalam entry ni, aku nak ucapkan Selamat Hari Guru
  • kalian semua adalah orang orang yang telah banyak berjasa dalam menyumbang ilmu untuk aku selama aku hidup hingga ke hari ni
  • bermula dari cikgu di rumah, hingga ke tempat belajar yang formal, walau sedikit ilmu yang kalian curahkan pada aku, dah membawa makna yang teramat sangat dalam hidup aku
  • aku hanya mampu memohon kepada yang Maha Mengetahui agar kehidupan kalian sentiasa diberkati dan bahagia hendaknya
  • dan semoga dihalalkan setiap ilmu walau sebesar zarah yang telah aku terima
  • aku sayang kalian  ♥ ♥

perasaan : rindu.

5 comments :

Hasrol Nizam said...

Selamat Hari Guru untuk mereka2 tu semua..

mak gangster?erkk..takut lak nk komen kat sini..hehe..

joegrimjow said...

muka kanak2 suci je
erkk
kanak2?
heee

appy teachers day kat cg2 semuaa

Nisa A. said...

hasrol nizam : ahhahahaa.. bese la kecik2 dulu nakal~

joe : ehehhee kanak2?? ahhaha muke skemaaaa~ =p

Hasrol Nizam said...

Ada pernah buat sajak guru o guru tu tak time kat sekolah dulu2?hehe

creativeheart said...

lain giler muke time sek and U...