Sunday, April 4, 2010

Hidup Dalam Ketakutan

 

worrying3small

ye.. aku sekarang hidup dah tak tenteram, tak aman macam dulu dulu zaman kegemilangan. semua ni gara-gara orang bermisai yang macam lahanat itu. sekarang aku rasa dah tak selamat nak hidup di sini lagi. tapi aku ade pilihan lain ke? jawapan nye semestinye tak. sebab kalau mak ayah aku orang yang berstatus dato dan datin mestinye aku takkan ada kat sini lagi, semestinye aku bukan student unisel, semestinye takkan wujud “kay” kat sini.

perlu ke aku sebut berkali-kali. nak merungut pun dah tak guna sebab benda dah nak jadi dan terus terjadi. terasa seperti malang datang bertimpa-timpa pada kami semua tapi kami tetap sabar dan tetap ada kat sini. kami seolah-olah jadi target yang tidak putus-putus oleh orang berkelakuan jahanam kat luar. dan orang jahanam itu disyaki orang yang dah la datang secara haram ke sini dan buat kerja kerja haram, bangsat orang itu ouhhh… ini dugaan Tuhan nak bagi kami bertahan selagi boleh.

mulut mula laju saja keluarkan perkataan perkataan macam besh kerana terlalu geram bengang tapi macam aku kata tadi, Tuhan nak bagi dugaan so kat sini ajelah aku terluahkan semua.

 

 

 

perasaan : aku berharap dapat terus bertahan

No comments :